Automobilové značky, které už nyní investují do pokročilých technologií a dodají zákazníkům ty nejvýjimečnější zážitky, v tržní soutěži uspějí. Cestování samo se stane stejně hodnotným jako dosažení cíle cesty.
Jedním z velkých minusů vozidel z hlediska efektivity, zvláště ve městech, je, že ve vysoké míře zahálejí na parkovištích. Obecně si většina rušných měst nemůže dovolit plýtvat místem pro auta a aktivně tedy zkoumají, jak nejlépe využít alternativní řešení včetně mobility jako služby.
Zájem o MaaS (Mobility-as-a-Service) je známkou inovativního myšlení, které žene vpřed hledání odpovědi na otázku, jak jsou dopravní služby poskytovány a využívány.
S nástupem nových technologií a změnou uživatelských preferencí co se týče vlastnictví aut došlo k posunu v myšlení o „automobilových obchodních modelech“. Posouváme se do doby, kdy lidé už nebudou vlastnit auta, ale požádají o jízdu autem bez řidiče dle své potřeby – to zároveň může vyřešit narůstající dopravní přetížení měst.
Rapidní pokrok v technologiích, jakými jsou umělá inteligence, učení strojů a hluboké neuronové sítě, dovolí uživatelům stanovit polohu nejbližšího dostupného samořiditelného auta, které je vyzvedne a dopraví na dané místo. Toto je sice stále futuristický scénář, ale rozhodně už se rozvíjí a je mu věnována pozornost.
Zároveň se v automobilovém průmyslu dostává do popředí role softwaru. Pokrok v pokročilých systémech asistovaného řízení / aktivní bezpečnost, mobilní konektivita, informace a zábava, navigační a komunikační rozhraní umožňují takový zážitek z automobilu, který lze přirovnat k pocitu, jako byste byli v mobilním pokoji s veškerým potřebným vybavením.
Pro tradiční výrobce aut bude toto novým softwarem vytvořené mobilní prostředí znamenat rozsáhlé narušení současného, na výrobu zaměřeného obchodního modelu.
Společnosti podnikající v automobilového průmyslu a obchodu musí začít vymýšlet, jak by se nejlépe podílely na ekosystémech mobility příští generace, které se objevují jako výsledek technologických a uživatelských trendů.