Inovativní myšlení je pohonem nových modelů dopravy

12. 9. 2019 ǀ 3 minuty

AUTOMOBILOVÉ ZNAČKY, KTERÉ UŽ NYNÍ INVESTUJÍ DO POKROČILÝCH TECHNOLOGIÍ A DODAJÍ ZÁKAZNÍKŮM TY NEJVÝJIMEČNĚJŠÍ ZÁŽITKY, V TRŽNÍ SOUTĚŽI USPĚJÍ. CESTOVÁNÍ SAMO SE STANE STEJNĚ HODNOTNÝM JAKO DOSAŽENÍ CÍLE CESTY.

Inovativní myšlení je pohonem nových modelů dopravy

12. 9. 2019 ǀ 3 minuty

AUTOMOBILOVÉ ZNAČKY, KTERÉ UŽ NYNÍ INVESTUJÍ DO POKROČILÝCH TECHNOLOGIÍ A DODAJÍ ZÁKAZNÍKŮM TY NEJVÝJIMEČNĚJŠÍ ZÁŽITKY, V TRŽNÍ SOUTĚŽI USPĚJÍ. CESTOVÁNÍ SAMO SE STANE STEJNĚ HODNOTNÝM JAKO DOSAŽENÍ CÍLE CESTY.

Jedním z velkých minusů vozidel z hlediska efektivity, zvláště ve městech, je, že ve vysoké míře zahálejí na parkovištích. Obecně si většina rušných měst nemůže dovolit plýtvat místem pro auta a aktivně tedy zkoumají, jak nejlépe využít alternativní řešení včetně mobility jako služby.

Zájem o MaaS (Mobility-as-a-Service) je známkou inovativního myšlení, které žene vpřed hledání odpovědi na otázku, jak jsou dopravní služby poskytovány a využívány.

S nástupem  nových technologií a změnou uživatelských preferencí co se týče vlastnictví aut došlo k posunu v myšlení o „automobilových obchodních modelech“. Posouváme se do doby, kdy lidé už nebudou vlastnit auta, ale požádají o jízdu autem bez řidiče dle své potřeby – to zároveň může vyřešit narůstající dopravní přetížení měst.

Rapidní pokrok v technologiích, jakými jsou umělá inteligence, učení strojů a hluboké neuronové sítě, dovolí uživatelům stanovit polohu nejbližšího dostupného samořiditelného auta, které je vyzvedne a dopraví na dané místo. Toto je sice stále futuristický scénář, ale rozhodně už se rozvíjí a je mu věnována pozornost.

Zároveň se v automobilovém průmyslu dostává do popředí role softwaru. Pokrok v pokročilých systémech asistovaného řízení / aktivní bezpečnost, mobilní konektivita, informace a zábava, navigační a komunikační rozhraní umožňují takový zážitek z automobilu, který lze přirovnat k pocitu, jako byste byli v mobilním pokoji s veškerým potřebným vybavením.

Pro tradiční výrobce aut bude toto novým softwarem vytvořené mobilní prostředí znamenat rozsáhlé narušení současného, na výrobu zaměřeného obchodního modelu.

Společnosti podnikající v automobilového průmyslu a obchodu musí začít vymýšlet, jak by se nejlépe podílely na ekosystémech mobility příští generace, které se objevují jako výsledek technologických a uživatelských trendů.

Budoucnost automobilismu bude o vytvoření hodnoty značky poskytováním skvělých zákaznických zážitků v každém styčném bodě. Automobilové značky, které už nyní investují do pokročilých technologií a dodají zákazníkům ty nejvýjimečnější zážitky, v tržní soutěži uspějí. Cestování samo se stane stejně hodnotným jako dosažení cíle cesty.

Jedním z velkých minusů vozidel z hlediska efektivity, zvláště ve městech, je, že ve vysoké míře zahálejí na parkovištích. Obecně si většina rušných měst nemůže dovolit plýtvat místem pro auta a aktivně tedy zkoumají, jak nejlépe využít alternativní řešení včetně mobility jako služby.

Zájem o MaaS (Mobility-as-a-Service) je známkou inovativního myšlení, které žene vpřed hledání odpovědi na otázku, jak jsou dopravní služby poskytovány a využívány.

S nástupem  nových technologií a změnou uživatelských preferencí co se týče vlastnictví aut došlo k posunu v myšlení o „automobilových obchodních modelech“. Posouváme se do doby, kdy lidé už nebudou vlastnit auta, ale požádají o jízdu autem bez řidiče dle své potřeby – to zároveň může vyřešit narůstající dopravní přetížení měst.

Rapidní pokrok v technologiích, jakými jsou umělá inteligence, učení strojů a hluboké neuronové sítě, dovolí uživatelům stanovit polohu nejbližšího dostupného samořiditelného auta, které je vyzvedne a dopraví na dané místo. Toto je sice stále futuristický scénář, ale rozhodně už se rozvíjí a je mu věnována pozornost.

Zároveň se v automobilovém průmyslu dostává do popředí role softwaru. Pokrok v pokročilých systémech asistovaného řízení / aktivní bezpečnost, mobilní konektivita, informace a zábava, navigační a komunikační rozhraní umožňují takový zážitek z automobilu, který lze přirovnat k pocitu, jako byste byli v mobilním pokoji s veškerým potřebným vybavením.

Pro tradiční výrobce aut bude toto novým softwarem vytvořené mobilní prostředí znamenat rozsáhlé narušení současného, na výrobu zaměřeného obchodního modelu.

Společnosti podnikající v automobilového průmyslu a obchodu musí začít vymýšlet, jak by se nejlépe podílely na ekosystémech mobility příští generace, které se objevují jako výsledek technologických a uživatelských trendů.

Budoucnost automobilismu bude o vytvoření hodnoty značky poskytováním skvělých zákaznických zážitků v každém styčném bodě. Automobilové značky, které už nyní investují do pokročilých technologií a dodají zákazníkům ty nejvýjimečnější zážitky, v tržní soutěži uspějí. Cestování samo se stane stejně hodnotným jako dosažení cíle cesty.

Přečtěte si také

Jak na průmyslový internet věcí?

Praktické využití průmyslového internetu věcí a co zvážit před implementací

Souboje v rámci modernizace a vysvětlitelná umělá inteligence

Expertní pohled na technologické výzvy současnosti

Inovativní myšlení je pohonem nových modelů dopravy

Chytrá mobilita včetně inovací v řešení propojených aut

Přečtěte si také

Jak na průmyslový internet věcí?

Praktické využití průmyslového internetu věcí a co zvážit před implementací

Souboje v rámci modernizace a vysvětlitelná umělá inteligence

Expertní pohled na technologické výzvy současnosti

Inovativní myšlení je pohonem nových modelů dopravy

Chytrá mobilita včetně inovací v řešení propojených aut